Możliwości zagospodarowania terenu nieczynnej linii kolejowej relacji Wołów-Lubiąż Evaluation of inactive railway line development connecting Wolow-Lubiaz
Praca ma na celu ukazanie problematyki zagospodarowania terenów
nieczynnych linii kolejowych na przykładzie linii „O” relacji Wołów
– Lubiąż. Badaniami objęto: rozpoznanie stanu istniejącego zagospodarowania
trasy nieczynnej linii kolejowej, określenie projektowanego przeznaczeniem
terenów w obowiązujących dokumentach planistycznych oraz
wskazanie możliwości realizacji projektowanych inwestycji.
Dolny Śląsk jest obszarem najbardziej zagęszczonym przez sieci
kolejowe w kraju. Początki kolei dolnośląskich datuje się na połowę XIX
w. Prawdziwy rozwój kolei nastąpił na początku XX w., niestety w wyniku
działań II wojen światowej wiele połączeń zlikwidowano. Większość z rozebranych
linii kolejowych nigdy nie została odbudowana, a o ich istnieniu
świadczą jedynie nasypy, budynki i obiekty inżynieryjne. Linia kolejowa
relacji Wołów – Lubiąż także zniszczona w czasie wojny, uruchomiona została
ponownie w 1950 r., a po 11 latach wstrzymano ruch pociągów pasażerskich
na tej trasie. Do tej pory tereny linii pozostają niezagospodarowane.
The purpose of this work is to show issues of land development of
inactive railway lines based on „O” line connecting Wołów – Lubiąż.
Studies included: existing development state recognition of inactive railway
line, defining planned land development purpose in accordance with
management plan regulations in force and indicating possibilities to implement
planned investments.
Lower Silesia is the area with the biggest concentration of railway
lines in the country. The beginning of Lower Silesia Railways is
dated back to second half of XIX century. Real growth of railways took
place at the beginning of XX century, unfortunately due to World War
II operations many routes were cancelled. Most of dismantled railway
lines have never been rebuilt and the only evidence of their existence
are embankments, buildings and engineered facilities. Railway
line connecting Wołów – Lubiąż also destroyed during the war
was started again in 1950 and after 11 years all passenger traffic was
stopped on this route. The land has not been developed since then.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00