Przygotowania logistyczne transportu drogowego materiałów niebezpiecznych na przykładzie terenów przygranicznych Podkarpacia Preparations for the road transport logistics of hazardous materials on the example of border Podkarpackie
Transport materiałów niebezpiecznych oraz ich dystrybucja mieści w sobie
ryzyko wystąpienia szkody w środowisku. Międzynarodowy transport towarów
niebezpiecznych jest kontrolowany. Wybór drogi transportu zależy od jej jakości.
Transport towarów niebezpiecznych odbywa się siecią transportu osobowego.
Przeciwdziałanie awariom to ochrona zdrowia i życia ludzkiego. Zagrożenie jest
bezpośrednie i pośrednie. Wielokierunkowość działań w transporcie drogowym
wymaga specjalistycznego przygotowania wielu służb cywilnych i umundurowanych.
Gdy wystąpi szkoda w środowisku wymagane jest jej usunięcie i rekultywacja
terenu. Przepisy prawne regulują, kto ma dokonać rekultywacji terenu. Infrastruktura
transportowa w międzynarodowym i krajowym systemie jest ważnym
elementem gospodarki kraju. Stan sieci transportowej jest ważną częścią rozwoju
gospodarczego. Wolny rynek Unii Europejskiej i możliwość konkurencji to rozwój
różnych rodzajów transportu. Transport drogowy jest obecnie dominującym
w Polsce i decyduje o dostępie do kapitałów krajowych i zagranicznych.
Transport of dangerous materials and their distribution encompasses the
risk of damage to the environment. The international transport of dangerous
materials is controlled. Choosing the road transport depends on its quality. Transport of dangerous materials is a passenger transport network. Prevention of
accidents is to protect human health and life. The threat is direct and indirect.
Multidirectional transport operations by road requires special preparation of
a number of civilian and uniformed services. When an accident occurs in the
environment is required for its removal and restoration of the land. The laws
governing who can make site remediation. Transport infrastructure in the
international and national system is an important part of the country's economy.
State of the transport network is a barrier to economic development. The free
market of the European Union and the possibility of competition is the
development of different transport modes. Road transport is predominant in
Poland and decide on access to domestic and foreign capital.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00