Tytuł pozycji:
Do the Media Really Support the German Reunification? The Content of the German Mainstream Influential Press During the Period of the East German Breakthrough and 20 Years Later
- Tytuł:
-
Do the Media Really Support the German Reunification? The Content of the German Mainstream Influential Press During the Period of the East German Breakthrough and 20 Years Later
Czy media rzeczywiście pomagają zjednoczeniu? Przekaz niemieckiej prasy opiniotwórczej w okresie wschodnioniemieckiego przełomu i 20 lat później
- Autorzy:
-
Szymańska, Agnieszka
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/619522.pdf
- Data publikacji:
-
2014
- Wydawca:
-
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
- Źródło:
-
Środkowoeuropejskie Studia Polityczne; 2014, 2; 127-150
1731-7517
- Język:
-
angielski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W 2010 r. obchodzono 20. rocznicę niemieckiego zjednoczenia, a od dnia, kiedy upadł mur berliński w RFN zdążyła już dorosnąć i osiągnąć pełnoletniość cała generacja ludzi, którzy przyszli na świat w zjednoczonym państwie niemieckim. Tymczasem, w poprzedzającym ten jubileusz 2009 r., wyniki badań opinii społecznej ponownie wskazywały na odradzanie się wewnątrz niemieckiego społeczeństwa podziału na tzn. Ossis i Wessis, które w dodatku najmocniej odczuwano w tzw. nowych landach. Sytuacja ta oznaczała, że zjednoczenie z sukcesem dokonane w wymiarze politycznym, w roku 2009 nadal nie znajdowało urzeczywistnienia w wymiarze społecznym. Jakie mogły być powody takiej trwałości wewnątrzniemieckiego podziału? Czy jedynej przyczyny upatrywać należy wyłącznie w kryzysie ekonomicznym ostatnich lat? Celem artykułu jest analiza znaczenia przekazu niemieckich mediów opiniotwórczych w kontekście wspierania niemieckiej jedności. Autorka omawia wyniki własnych badań empirycznych przekazu mediów w okresie wschodnioniemieckiego przełomu i 20 lat później.
W 2010 r. obchodzono 20. rocznicę niemieckiego zjednoczenia, a od dnia, kiedy upadł mur berliński w RFN zdążyła już dorosnąć i osiągnąć pełnoletniość cała generacja ludzi, którzy przyszli na świat w zjednoczonym państwie niemieckim. Tymczasem, w poprzedzającym ten jubileusz 2009 r., wyniki badań opinii społecznej ponownie wskazywały na odradzanie się wewnątrz niemieckiego społeczeństwa podziału na tzn. Ossis i Wessis, które w dodatku najmocniej odczuwano w tzw. nowych landach. Sytuacja ta oznaczała, że zjednoczenie z sukcesem dokonane w wymiarze politycznym, w roku 2009 nadal nie znajdowało urzeczywistnienia w wymiarze społecznym. Jakie mogły być powody takiej trwałości wewnątrzniemieckiego podziału? Czy jedynej przyczyny upatrywać należy wyłącznie w kryzysie ekonomicznym ostatnich lat? Celem artykułu jest analiza znaczenia przekazu niemieckich mediów opiniotwórczych w kontekście wspierania niemieckiej jedności. Autorka omawia wyniki własnych badań empirycznych przekazu mediów w okresie wschodnioniemieckiego przełomu i 20 lat później.