Tytuł pozycji:
Tożsamość pedagogów w kontekście wychowania do odpowiedzialności młodzieży z wadą słuchu. Szansa czy zagrożenie?
- Tytuł:
-
Tożsamość pedagogów w kontekście wychowania do odpowiedzialności młodzieży z wadą słuchu. Szansa czy zagrożenie?
- Autorzy:
-
Zaborniak-Sobczak, Małgorzata
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/614531.pdf
- Data publikacji:
-
2014
- Wydawca:
-
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
- Źródło:
-
Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio J – Paedagogia-Psychologia; 2014, 27, 2
0867-2040
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the article the author highlights the role of education and particularly the role of interpersonalrelationships teacher/tutor – student, which are essential in the process of educating to responsibility.She undertakes an attempt to define subjective resources of the educational process, mainly in theaspect of character education. The author presents the results of own research, whose purpose wasto identify psychosocial factors which are related to shaping a sense of responsibility in youth. Onthe basis of existing research in the field of pedeutology she describes the potential of a group ofteachers/students/pedagogues. The author indicates the factors which appear to be significant in theprocess of educating to responsibility (shaping and developing a sense of responsibility in youth).
W artykule autorka podkreśla rolę edukacji, zwłaszcza relacji międzyosobowych pedagog–wychowanek, istotnych w procesie wychowania do odpowiedzialności. Podejmuje próbę określenia podmiotowych zasobów procesu edukacji, głównie w wymiarze wychowania. Omawia wyniki badań własnych, których celem było wskazanie czynników psychospołecznych, mających związek z kształtowaniem poczucia odpowiedzialności młodzieży. Na podstawie dotychczasowych badań z zakresu pedeutologii opisuje potencjał grupy nauczycieli–wychowawców–pedagogów. Wskazuje na te czynniki (cechy nauczycieli, wyznaczone role i zadania), które wydają się istotne w procesie wychowania do odpowiedzialności (kształtowania i rozwijania poczucia odpowiedzialności młodzieży).