Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Samoocena młodzieży korzystającej z treści erotycznych w Internecie

Tytuł:
Samoocena młodzieży korzystającej z treści erotycznych w Internecie
Autorzy:
Poleszak, Wiesław
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/614515.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Tematy:
self-esteem
pornography
protective factors
risk factors
psychological prevention
samoocena
pornografia
czynniki chroniące
czynniki ryzyka
psychoprofilaktyka
Źródło:
Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio J – Paedagogia-Psychologia; 2018, 31, 2
0867-2040
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
One of the properties of the Internet is an immediate availability of its content, including the erotic content. A lot of research indicates that using erotic websites leads to the dysfunctional development of children and adolescents. This fact requires taking prophylactic measures in order to reduce this type of problem behaviour. The article seeks to establish protective factors and risk factors related to the self-esteem of young people who use or do not use erotic websites. The aim is to establish the relationship between self-esteem and accessing erotic content on the Internet. EPIDAL-VIII inventory edited by Z.B. Gaś as well as MSEI Multidimensional Self-Assessment Inventory by E.J. O’Brien and S. Epstein were used as research tools. The study was conducted on a group of 3774 higher-secondary school students from five voivodships in central and eastern Poland.

Istotną własnością Internetu jest natychmiastowa dostępność do zawartych w nim treści, także erotycznych. Liczne badania wskazują, że korzystanie ze stron erotycznych prowadzi do zaburzenia prawidłowego rozwoju dzieci i młodzieży. Z powyższego faktu wynika konieczność prowadzenia działań profilaktycznych ograniczających korzystanie z tego typu zachowań problemowych. Autor opracowania koncentruje się na poszukiwaniu czynników chroniących i czynników ryzyka na poziomie samooceny młodych ludzi, którzy korzystają lub nie ze stron erotycznych. Celem jest poszukiwanie zależności pomiędzy samooceną a korzystaniem z treści erotycznych w Internecie. Do badań wykorzystano ankietę EPIDAL-VIII w opracowaniu Z.B. Gasia oraz Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny MSEI E.J. O’Briena i S. Epsteina. Badania wykonano na grupie 3774 uczniów szkół ponadgimnazjalnych z pięciu województw centralnej i wschodniej Polski.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies