The purpose of this paper is to analyse regulations concerning the retail payment market and to assess how they influence the development of innovations. The analysis proved that despite of the growing number of regulations only a few of them might be considered as a direct driver for innovation. Recent experience has shown that the majority of them focuses on payments efficiency, which is supported by innovations.A part of regulations are proactive eg. support the innovation’s growth, but many of them are introducingonly after certain innovations have been identified, so they can slow down their diffusion. The highest innovation potential is characteristic to the regulations which are visible to the customers and enhance their satisfaction.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00