Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Mountain communes’ expenditure for tourism as a factor of tourist traffic intensity in their areas

Tytuł:
Mountain communes’ expenditure for tourism as a factor of tourist traffic intensity in their areas
Autorzy:
Chudy-Hyski, D.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/61028.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Stowarzyszenie Infrastruktura i Ekologia Terenów Wiejskich PAN
Tematy:
mountain area
rural area
tourist traffic
commune expenditure
expenditure
tourism
rural tourism
mountain commune
tourist function
Źródło:
Infrastruktura i Ekologia Terenów Wiejskich; 2011, 11
1732-5587
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the paper is identification of the relationship between the amount of expenditure for tourism born by mountain communes (gminas) in Poland and intensity of tourist traffic in their areas. The analysis of tourist traffic in mountain communes in Poland in the first place allowed to establish that an average intensity of tourist traffic is greater than generally in Poland. The observation does not refer to the whole of the analyzed area, since tourist traffic reveals a very high concentration, reaching extreme cases in the communes where not a single tourist used bed-places. Registered increase in tourist traffic intensity did not apply to the whole area of mountain communes in Poland. Mountain communes only to some extent get involved in realization of expenditure on tourism - less than half of communes participated in them in 2009 and only few communes spent considerable amounts of money. Average expenditure from commune budgets on tourism, both total and per one tourist using bed places in mountain communes, were higher than the average for all communes in Poland.None of the applied methods of identification of correlative dependence allowed to establish its occurrence on a significant level, therefore the number of tourists in mountain communes in Poland does not directly depend on the amount of expenditure on tourism realized by these communes.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies