External and internal conditions of Polish households consumption are favorable the appearance of new trends in consumer behavior. The article is an empirical attempt on verification of interest and acceptance of global consumer trends actually present on the Polish market. The online survey was conducted in 2017 on a sample of 459 households. New observed phenomena is growth and changing structure in consumption, its greening, virtualization, responsible consumption, co-consumption, intelligent (“smart”) shopping, ethnocentrism and other.
Uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne konsumpcji polskich gospodarstw domowych sprzyjają pojawieniu się nowych trendów w zachowaniach konsumentów. W artykule podjęto próbę empirycznej weryfikacji zainteresowania i akceptacji obecnych już na polskim rynku globalnych trendów konsumenckich. Badanie online przeprowadzono w 2017 r. na próbie 459 gospodarstw. Nowe zaobserwowane zjawiska w konsumpcji to jej wzrost i zmieniająca się struktura, ekologizacja, wirtualizacja, odpowiedzialna konsumpcja, współkonsumpcja, inteligentne („sprytne”) zakupy, etnocentryzm i inne.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00