Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stopniowanie trudności w nauczaniu religii inspirowane nowymi założeniami programowymi

Tytuł:
Stopniowanie trudności w nauczaniu religii inspirowane nowymi założeniami programowymi
Gradation of Difficulty in Religious Education Inspired by New Curricular Assumptions
Autorzy:
Zellma, Anna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/607341.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
religious instruction
didactic principles
gradation of difficulty
curricula for religion education
Źródło:
Poznańskie Studia Teologiczne; 2011, 25; 341-355
0209-3472
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Gradation of difficulty is one of the fundamental didactic principles in religious instruction. This principle determines the norms for religion teachers’ activities as far as conveying knowledge and developing students’ skills in an accessible way adequate to their level of development is concerned. The aim of this paper is to present the principle of gradation of difficulty as seen by the authors of new curricula for religious instruction at schools, which was approved in 2010. Consequently, the article begins with a description of the general understanding of the difficulty gradation principle in religious instruction as defined by contemporary methodologists. The next section presents how the issue is perceived by the authors of the amended „Core curriculum of catechesis of the Catholic Church in Poland” and „Curriculum of Roman-Catholic religious instruction in kindergartens and schools” prepared in connection with the former document. Final remarks contain, apart from conclusions and catechetic suggestions, specific guidelines for authors of new series of textbooks and religious instruction materials for various student groups.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies