Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Human identity and purpose according to the Quran

Tytuł:
Human identity and purpose according to the Quran
Autorzy:
Ellul, Joseph
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/607139.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
God
Islam
Qur'an
humanity
creation
Źródło:
Poznańskie Studia Teologiczne; 2014, 28; 99-113
0209-3472
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Joseph Ellul w artykule zatytułowanym Tożsamość i cel człowieka według Koranu odnosi się do tajemnicy stworzenia według świętej księgi muzułmanów. Według Koranu cały wszechświat został stworzony przez Boga. Natura za pośrednictwem stworzenia przypomina człowiekowi o je- dyności Boga oraz uczy go niektórych Jego atrybutów. Człowiek, będąc przez Niego stworzony, jest wyposażony w naturalną zdolność do bycia Jego świadkiem i głoszenia jedyności Stworzycie- la. Dlatego poprzez kontemplację stworzenia został wezwany do zwrócenia się ku Bogu i podpo- rządkowania się Stworzycielowi, który troszczy się o całe stworzenie. Umieszczony w centrum stworzonej natury, podporządkowanej Bogu, człowiek winien naśladować wszechświat w tym pod- porządkowaniu. Jest on odpowiedzialny przed Bogiem za swoje działania w świecie. Cała jego aktywność wpisuje się w dzieło stworzenia. W tej perspektywie islam jawi się jako religia natural- na, opierająca się na jedyności Boga, która została wpisana w naturę pierwszego człowieka. We- dług Koranu Adam już od początku był monoteistą.mniej

Joseph Ellul w artykule zatytu?owanym To?samo?? i cel cz?owieka wed?ug Koranu odnosi si? do tajemnicy stworzenia wed?ug ?wi?tej ksi?gi muzu?manów. Wed?ug Koranu ca?y wszech?wiat zosta? stworzony przez Boga. Natura za po?rednictwem stworzenia przypomina cz?owiekowi o je- dyno?ci Boga oraz uczy go niektórych Jego atrybutów. Cz?owiek, b?d?c przez Niego stworzony, jest wyposa?ony w naturaln? zdolno?? do bycia Jego ?wiadkiem i g?oszenia jedyno?ci Stworzycie- la. Dlatego poprzez kontemplacj? stworzenia zosta? wezwany do zwrócenia si? ku Bogu i podpo- rz?dkowania si? Stworzycielowi, który troszczy si? o ca?e stworzenie. Umieszczony w centrum stworzonej natury, podporz?dkowanej Bogu, cz?owiek winien na?ladowa? wszech?wiat w tym pod- porz?dkowaniu. Jest on odpowiedzialny przed Bogiem za swoje dzia?ania w ?wiecie. Ca?a jego aktywno?? wpisuje si? w dzie?o stworzenia. W tej perspektywie islam jawi si? jako religia natural- na, opieraj?ca si? na jedyno?ci Boga, która zosta?a wpisana w natur? pierwszego cz?owieka. We- d?ug Koranu Adam ju? od pocz?tku by? monoteist?.mniej

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies