Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybrane formy uczestnictwa w kulturze muzycznej podstawą kreowania więzi

Tytuł:
Wybrane formy uczestnictwa w kulturze muzycznej podstawą kreowania więzi
Autorzy:
Szubertowska, Elżbieta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/607017.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Tematy:
participation in culture, spontaneous singing, organised making music in bands.
uczestnictwo w kulturze, spontaniczny śpiew, zorganizowane muzykowanie w zespołach.
Źródło:
Lubelski Rocznik Pedagogiczny; 2019, 38, 1
0137-6136
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the article i made an attempt to show the essence of participation in musical culture and its place in education. In theoretical reflections i made a reference to the ideas included in pedagogical and sociological literature, dealing with the basics of social coexistence and cooperation. Using the examples taken from the history, but also from pedagogical practice,i showed the role of making music in bands in the education in the past and i drew attention to contemporary possibilities of using this form of activity in building social ties. The subject of my reflections was the participation in spontaneous, community singing and in organised bands: instrumental and choral. In the summary i referred to present-day situation in thisfield and i showed positive educational initiatives worth of imitation.

W artykule podjęłam próbę ukazania istoty uczestnictwa w kulturze muzycznej i jej miejsca w wychowaniu. W teoretycznych rozważaniach odniosłam się do treści zawartych w literaturze pedagogicznej i socjologicznej, traktujących o podstawach społecznego współżycia i współdziałania. na przykładach zaczerpniętych z historii, a także z praktyki pedagogicznej, ukazałam rolę muzykowania zespołowego w wychowaniu w przeszłości oraz zwróciłam uwagę na współczesne możliwości wykorzystania tej formy aktywności w budowaniu więzi społecznych. przedmiotem moich rozważań uczyniłam uczestnictwo w spontanicznym, wspólnotowym śpiewie oraz w zorganizowanych zespołach: instrumentalnym i chóralnym.W podsumowaniu odniosłam się do współczesnej sytuacji w tej dziedzinie oraz wskazałam pozytywne inicjatywy wychowawcze godne naśladowania.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies