Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Names used for creating the image of rural tourist accommodation facilities

Tytuł:
Names used for creating the image of rural tourist accommodation facilities
Autorzy:
Cichowska, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/60699.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Stowarzyszenie Infrastruktura i Ekologia Terenów Wiejskich PAN
Tematy:
rural tourism
agritourism
service name
nomenclature
tourist service
Źródło:
Infrastruktura i Ekologia Terenów Wiejskich; 2014, IV/3
1732-5587
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Studies conducted among 1417 rural tourist accommodation facilities in Poland have shown that 966 of them have names for their service. Created names most often correspond to the profile of the business. A total of 130 objects specifically suggested that their product is the agritourism, using less sophisticated terms: agritourism, agritourism farm, gite, or expanding it by an additional element, usually referring to the owner’s name or surname, plants (clover) or the location of the facility (e.g. in a valley or on a peninsula). There were also names of rural tourism facilities which suggested surroundings of the homestead („Kraina trzech stawów”) or accentuated its regional affiliation („Czar Roztocza”). Owners often used their names to promote the tourism product for example: „U Basi”, U Zochy”, „U Kazika” or „U Kowalskich”. They were not innovative, as in the case of the names created of parts of owners’ names or surnames for example: „Czester”. 451 services on the web portal did not have any names, which may cause that their offer will not remain for long in the minds of the potential customers, or will not be noticed at all. It must be emphasized that giving proper, attractive and easy to remember name is an important marketing move that could bring success to tourism activities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies