Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Interwencja kryzysowa w pracy pedagoga szkolnego

Tytuł:
Interwencja kryzysowa w pracy pedagoga szkolnego
Autorzy:
Barabas, Magdalena
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/606919.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Tematy:
crisis, crisis intervention, school
kryzys, interwencja kryzysowa, szkoła
Źródło:
Lubelski Rocznik Pedagogiczny; 2016, 35, 1
0137-6136
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Among the many of school tasks, the predominant one is to perform the didactic, educational and nurturing function in relation to students. These tasks are conducted primarily by the school guidance counsellor, who initiates preventive, diagnostic and intervention actions aimed at restoring security. The interventions are only carried out in crisis situations affecting both the unit and its whole family or school system. The effectiveness of these operations is subject not only to the substantive knowledge in this field, but it also hinges on deliberately planned procedures and modes of conduct in specific areas of crises. The aim of this article is to explain the basic issues relating to the substance of crisis, the main objectives of crisis intervention, particular features and procedures of interventions in crisis situations in the school context.

Wśród wielu pełnionych przez szkołę zadań jednym z głównych jest urzeczywistnienie funkcji dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej w stosunku do uczniów. Zadania te są realizowane w dużym zakresie przez pedagoga szkolnego przez inicjowanie działań profilaktycznych, diagnostycznych, a także interwencyjnych ukierunkowanych na przywrócenie bezpieczeństwa. Zadania o charakterze interwencyjnym są podejmowane w sytuacjach kryzysowych dotykających zarówno jednostkę, jak i cały system rodzinny czy szkolny. Skuteczność tych czynności jest warunkowana nie tylko wiedzą merytoryczną w tym zakresie, lecz także świadomie planowanymi procedurami i trybami postępowania w konkretnych obszarach kryzysów. Celem artykułu jest przedstawienie podstawowych zagadnień dotyczących istoty kryzysu, głównych założeń interwencji kryzysowej, specyfiki i procedur postępowania interwencyjnego w sytuacjach kryzysowych w szkole.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies