Tytuł pozycji:
Diagnoza w resocjalizacji – perspektywy pozytywna vs. negatywna, teoria vs. praktyka diagnozowania
- Tytuł:
-
Diagnoza w resocjalizacji – perspektywy pozytywna vs. negatywna, teoria vs. praktyka diagnozowania
- Autorzy:
-
Wysocka, Ewa
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/606743.pdf
- Data publikacji:
-
2019
- Wydawca:
-
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
- Tematy:
-
diagnoza, diagnoza w resocjalizacji, modele diagnozy pozytywnej i negatywnej, diagnoza komplementarna, resilience, salutogeneza, patogeneza, model dobrego życia, model ryzyka, poznawcza koncepcja osobowości, teoria osobowości Seymoura Epsteina, koncepcja
- Źródło:
-
Lubelski Rocznik Pedagogiczny; 2019, 38, 2
0137-6136
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W opracowaniu autorka przedstawia model teoretyczny i metodologiczny diagnozy w resocjalizacji. W kolejnych akapitach artykułu dokonano analizy założeń teoretycznych: (1) resocjalizacji pozytywnej oraz (2) diagnozy pozytywnej na potrzeby resocjalizacji (resilience, salutogeneza, koncepcja poznawcza diagnozy, teoria osobowości Seymoura Epsteina). Wskazano i opisano główne obszary diagnozy: nastawienia intrapersonalne, interpersonalne, wobec świata i wobec własnego życia, a także główne elementy procesu diagnozy w ujęciu pozytywnym i negatywnym (model komplementarny).