Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wychowawczo-opiekuńcza funkcja świetlicy szkolnej – wyzwania i zagrożenia

Tytuł:
Wychowawczo-opiekuńcza funkcja świetlicy szkolnej – wyzwania i zagrożenia
Autorzy:
Wołk, Katarzyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/606451.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Tematy:
school lounge, main teacher, information technologies
świetlica szkolna, nauczyciel-wychowawca, technologie informatyczne
Źródło:
Lubelski Rocznik Pedagogiczny; 2020, 39, 2
0137-6136
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article aims to show the challenges faced by the organization of work in the school common room, but also by educators. The inevitable change is the development of technologies and the possibilities of using them in education. The purpose of the diagnostic survey was to find out the opinion on the image of the teacher - the educator of the school common room and to check what activities are undertaken by the educators to work on this image. The study included 30 tutors of school common rooms in Lublin primary schools. It has been shown that teachers working in school common rooms are divided into those involved in their work and those who perform the minimum of their duties. Educators from the first group are looking for new attractive methods and work tools. The study group showed that they use information technology in their work. Teachers from the second group face many challenges, among others improving your workshop and changing attitude towards the position.

Artykuł ma na celu ukazanie wyzwań, jakie stoją przed organizacją pracy w świetlicy szkolnej, ale również przed wychowawcami. Nieuniknioną zmianą jest rozwój technologii oraz możliwości jej wykorzystywania w edukacji. Celem sondażu diagnostycznego było poznanie opinii na temat wizerunku nauczyciela-wychowawcy świetlicy szkolnej oraz sprawdzenie, jakie działania podejmują wychowawcy, aby pracować na ten wizerunek. Badaniem objęto 30 wychowawców świetlic szkolnych lubelskich szkół podstawowych. Wykazano, że nauczyciele pracujący w świetlicach szkolnych dzielą się na zaangażowanych w swoją pracę oraz realizujących minimum swoich obowiązków. Wychowawcy z pierwszej grupy poszukują nowych atrakcyjnych metod i narzędzi pracy oraz wskazują na wykorzystywanie w swojej pracy technologii informatycznych. Przed nauczycielami z drugiej grupy stoi wiele wyzwań, m.in. doskonalenie warsztatu swojej pracy i zmiana nastawienia do zajmowanego stanowiska.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies