Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Procesy identyfikacyjne w przestrzeni kulturowo-historycznej uUniwersytetu jako źródło powstania wartości edukacyjnych

Tytuł:
Procesy identyfikacyjne w przestrzeni kulturowo-historycznej uUniwersytetu jako źródło powstania wartości edukacyjnych
Autorzy:
Smolinska, Olesia
Dzyubynska, Khrystyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/606397.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Tematy:
university, cultural and educational space, identification, self identification, values
uniwersytet, przestrzeń kulturowo-edukacyjna, identyfikacja, samoidentyfikacja, wartości
Źródło:
Lubelski Rocznik Pedagogiczny; 2018, 37, 3
0137-6136
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Values, especially educational, are produced institutionally. That is why the study of their content without analyzing the origin and methods of generating leads to fragmentary research. University, in fact, is this public institution in the cultural and educational space, where the values of higher education that correspond to current political and economic status of society and have historical and cultural nature, are formed, circulate, develop and freeze. The process of generating values is simultaneous with the process of identification, thus, different groups of values, differences in identification should be taken into account and, particularly those typical of the university, which define its characteristics, including self characteristics. They include temporal, physical/body, social-class self-identity; however, beyond the scientific analysis, there are gender, national and other kinds, although they are no less significant to the Ukrainian reality. An important conclusion is that that there is a causal relationship between the self-identity of the university and origin and evolution of educational values in its cultural and educational space that prove the influence of university education on the development of society, in particular – as regards putting forward priorities and forming goals.

Wartości, szczególnie edukacyjne są promowane przez instytucje dlatego badanie ich treści bez uwzględnienia analizy środowiska instytucyjnego powoduje fragmentaryczność badania. W uniwersytecie, w jego przestrzeni kulturowo-historycznej, wartości nie tylko powstają, rozwijają się, stabilizują, ale także korelują z obowiązującym statusem politycznym, gospodarczym, socjalnym. Proces generowania wartości zachodzi równolegle z procesem identyfikacji, w efekcie czego różne grupy wartości tworzą odmienne warianty identyfikacji określające rodzaj uniwersytetu i jego główne cechy zwłaszcza cechy własne. Może to być identyfikacja czasowa, cielesna, socjalno-klasowa; można też omawiać identyfikację płciową, narodową itp., prezentowane w rzeczywistości ukraińskiej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies