Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Washback effects of a high-stakes exam on lower secondary school English teachers’ practices in the classroom

Tytuł:
Washback effects of a high-stakes exam on lower secondary school English teachers’ practices in the classroom
Autorzy:
Kılıçkaya, Ferit
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/606327.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Tematy:
Washback, Englischlehrer, Prüfung, Tests, Mittelstufenschule
washback, English language teachers, exam, tests, lower secondary schools
l’effet en retour, les professeurs d’anglais, l’examen, les tests, les collèges
последствия, учителя английского языка, экзамен, тесты, начальные классы средней школы
Źródło:
Lublin Studies in Modern Languages and Literature; 2016, 40, 1
0137-4699
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Der Band enthält die Abstracts ausschließlich in englischer Sprache.

Том содержит аннотацию только на английском языке.

The aim of the article is to investigate of the foreign language section of TEOG (Transition Examination from Primary to Secondary Education) on language teacher practices in the classroom. The participants of the study include 32 English language teachers working at lower secondary schools in Turkey. The results of the study indicate that language teacher practices in the classroom are greatly affected by several factors such as the style and content of the language exam. The main harmful washback of this exam is found to be the neglect of teaching several skills such as listening, speaking, and writing as these skills are not assessed, and stakeholders such as students and parents require reasonable level of success on these texts. Some other factors negatively affected have been found to be the selection of course books, the medium of instruction, classroom assessment as well as anxiety.

Le numéro contient uniquement les résumés en anglais.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies