The principal objective of the present article has been to explore if incorporating contextualization activities into teaching unfamiliar words in teaching English as a foreign language is conducive to students’ vocabulary expansion and refining their word knowledge. The paper aims to supply an insightful analysis of the action research study undertaken by the present writer as well as a report on its findings. The major goal of the study was to examine the value of context-based instruction as well as activities employed for the purpose of the students’ vocabulary development. The results obtained from the research revealed that the contextualization is not only a beneficial tool for enhancing the students’ vocabulary growth and consolidation, but a relevant motivating factor as well.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00