The purpose of the article is to present the campus novel from an angle that would expose the qualities latent in a genre by pointing to the theme of conflict. The paper has been divided into three parts, each addressing one kind of conflict which can be distinguished from the generic pattern (the story about academics in the university setting). The analysed themes are recurrent in the campus novel – a town and gown row, a teacher-teacher conflict, and a clash between a teacher and a student. The conflicts are illustrated by works of David Lodge, Malcolm Bradbury and Kingsley Amis.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00