Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Conceptual Blending Revisited: A Case of Paraphrased Literary Text in Contemporary Advertising

Tytuł:
Conceptual Blending Revisited: A Case of Paraphrased Literary Text in Contemporary Advertising
Autorzy:
Mierzwińska-Hajnos, Agnieszka Bożena
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/605558.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Tematy:
Conceptual Blending, Model von Brandt und Brandt, semiotischer Raum, gegenwärtiger Diskursraum, verbaler Raum, hier-und-jetzt Raum
conceptual blending, Brandt and Brandt’s model, semiotic space, current discourse space, verbal space, here-and-now space
un mélange conceptuel, un modèle de Brandt et Brandt, sémiotique de l’espace, l’espace discursif actuel, l’espace verbal , l’espace sur-le-champ
Źródło:
Lublin Studies in Modern Languages and Literature; 2016, 40, 1
0137-4699
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Der Band enthält die Abstracts ausschließlich in englischer Sprache.

One of the successful tools used in creative contemporary advertising is the intentional modification of texts taken from popular literature (Gajewska 2011, also Bralczyk 2004). This paper offers a conceptual blending analysis of an advertisement for Ranigast®, a medicine used in the treatment of dyspepsia, which relies on a paraphrased  fragment of The Sick Kitten, a famous Polish poem for children written by Stanisław Jachowicz. The linguistic analysis of the proposed advertisement will be carried out in the light of conceptual blending theory, in particular with the aid of Line Brandt and Per Aage Brandt’s model of conceptual integration (Brandt and Brandt 2005) Assuming that each advertisement is, to some extent, an interplay between the speaker and the hearer, a particular emphasis is going to be laid upon the complexity of the so-called Semiotic Base Space which serves as a “prerequisite for meaning construction” in the analyzed ad (Brandt and Brandt 2005: 225). For further elaboration of the Semiotic Base Space, which I consider of vital importance for an analyzed instance, Ronald Langacker’s notion of Current Discourse Space (Langacker 1999, 2001) as well as Esther Pascual’s notions of the Verbal Space and Here-and-Now Space (Pascual 2009) will also be taken into account. 

Le numéro contient uniquement les résumés en anglais.

Том содержит аннотацию только на английском языке.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies