Tytuł pozycji:
Имидж Ярослава Качиньского в политическом дискурсе польской публицистики (на материале социально-политических еженедельников)
Summary
Image of Jarosław Kaczyński in Political Discours of Polish Journalism (on the material of opinion-based weeklies)
In the article the author introduces the semantic structure of the positive and negative images of one of the most popular Polish politicians of last decades – Jarosław Kaczyński, on the basis of political narration of two competitive weeklies – „Newsweek Polska” and „Sieci”. Under this approach the image is defined as a complex semantic construction consisting of at least few semantic representations concentrated around labels (basic nominatios). Both weeklies present different images of the politician, using various linguistic and textual means.
Wizerunek Jarosława Kaczyńskiego w dyskursie politycznym polskiej publicystyki (na materiale tygodników opinii)
W artykule została przedstawiona semantyczna struktura pozytywnego i negatywnego wizerunku jednego z najbardziej popularnych polskich polityków ostatnich kilkunastu lat – Jarosława Kaczyńskiego, na materiale narracji politycznych dwóch konkurujących ze sobą tygodników opinii - „Newsweek Polska” i „Sieci”. Wizerunek w tym ujęciu jawi się jako złożony konstrukt semantyczny, składający się z co najmniej kilku prezentacji semantycznych, skoncentrowanych wokół tzw. etykiet (bazowych nominacji). Badane tygodniki przedstawiają dwa odmienne wizerunki J. Kaczyńskiego, stosując różnorodne środki lingwistyczne i tekstowe.