Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Impact of the geographical environment on agritourism development illustrated by the example of the Swietokrzyskie Province

Tytuł:
Impact of the geographical environment on agritourism development illustrated by the example of the Swietokrzyskie Province
Autorzy:
Palka, E,
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/60373.pdf
Data publikacji:
2008
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Stowarzyszenie Infrastruktura i Ekologia Terenów Wiejskich PAN
Tematy:
geographic environment
rural tourism
tourism development
Swietokrzyskie voivodship
rural area
attractiveness
tourism
tourist amenity
Polska
management transformation
business
Źródło:
Infrastruktura i Ekologia Terenów Wiejskich; 2008, 06
1732-5587
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Management transformations which started at the turn of the eighties and nineties of the 20th century in Poland have thoroughly changed socio-economic conditions of the development of the country and its regions. The transformation of state-controlled management system required adjustment of various socioeconomic and spatial structures to the new rules of market economy. This process, being based on transformation of the previous structures created in the centrallysteered management system and on the development of new structures, is being observed in many places in Poland, also in rural areas in the Świętokrzyskie Province. One of the most popular forms of development of rural areas is agritourism at present. The study attempts to assess the influence of geographical environment on agritourism development potential in the Świętokrzyskie Province. The analysis of elements of natural environment and tourist amenities makes it possible to evaluate how attractive rural areas are from the standpoint of agritourism development. The study gives numerical attractiveness indicators to show how rural areas are diversified in their likelihood of success for agritourism business

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies