Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

From Castration to Misogyny. Meaning of Liudprand of Cremona’s Humour

Tytuł:
From Castration to Misogyny. Meaning of Liudprand of Cremona’s Humour
Autorzy:
Grabowski, Antoni
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/601359.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla PAN w Warszawie
Tematy:
gender
sex
violence
nudity
castration
humour
Źródło:
Acta Poloniae Historica; 2015, 112
0001-6829
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Liudprand of Cremona is one of the most interesting authors of the tenth century. He is well known for his description of the Byzantine court and also for his jokes in Antapodosis – a first chronicle of Europe. Based on these tales, he is treated by scholars as a prime example of medieval misogyny. Lately the more political view of these narrations emerged, but still women in Liudprand’s works are seen mainly as victims. This essay shows that this view is wrong and that there is much more to be found in the text. Through Liudprand’s jokes emerges a much more complicated view of the position and role of woman in the society. To see this, the stories have to be put in the context of the tenth-century society.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies