The purpose of this paper is to provide grounds for the thesis on close
relations between pedagogy and ethics. These relations can be both
accidental and necessary in their form, however, the latter are definitely
more significant in terms of implications for the pedagogy as a
discipline. This is because pedagogy can be considered as (practical)
ethics. The thesis will be supported by reference to both practical and
strictly philosophical arguments. The final part of the paper will show
the consequences of this specific identification of the aforementioned
relations for pedagogy as a discipline.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00