Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Promowanie sprawiedliwości organizacyjnej jako klucz do budowania zaangażowania w pracę

Tytuł:
Promowanie sprawiedliwości organizacyjnej jako klucz do budowania zaangażowania w pracę
Promoting Organizational Fairness as the Key to Building Work Engagement
Autorzy:
Turek, Dariusz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/599004.pdf
Data publikacji:
2014-04-15
Wydawca:
Instytut Pracy i Spraw Socjalnych
Tematy:
sprawiedliwość organizacyjna zaangażowanie pracowników
praktyki ZZL
organizational justice
engagement
HRM practices
Źródło:
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi; 2014, 2014 2(97) "Zarządzanie poprzez zaangażowanie"; 97-111
1641-0874
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Jedną z ważnych determinant zaangażowania w pracę jest subiektywne poczucie pracowników, że są w środowisku zawodowym traktowani sprawiedliwie. Dlatego też celem artykułu uczyniono przedstawienie i omówienie głównych metod, które mogą zostać wykorzystane w promowaniu „sprawiedliwości organizacyjnej”. Do metod tych zaliczono: „sprawiedliwe” praktyki rekrutacyjne i derekrutacyjne, kreowanie „sprawiedliwego” systemu motywowania i wynagradzania, tworzenie „sprawiedliwych” systemów komunikacji, a także szkolenia pracowników. Wskazano także konsekwencje behawioralne, jakie mogą wynikać z implementacji tych metod.

One of the major determinants of employee engagement at work is a subjective sense of fairness among employees that they are treated fairly in the professional environment. It is for this reason that the aim of this article is to present and discuss the main methods that can be used to promote “organizational justice.” These methods include “fair” recruitment and derecruitement practices, the establishing of a “fair” motivational and reward system, the creation of “fair” communication systems, and employee training. Potential behavioral consequences of the implementation of these methods are also indicated.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies