Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola kodeksów etycznych w jednostkach administracji samorządowej

Tytuł:
Rola kodeksów etycznych w jednostkach administracji samorządowej
The Role of Ethics Codes in Local Government Administrative Units
Autorzy:
Seredocha, Izabela
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/598935.pdf
Data publikacji:
2013-02-15
Wydawca:
Instytut Pracy i Spraw Socjalnych
Tematy:
pracownik samorządowy
kodeks etyczny
etyka
zarządzanie zasobami ludzkimi
council worker
code of ethics
ethics
human resource management
Źródło:
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi; 2013, 1(90); 75-87
1641-0874
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest ocena zasadności opracowywania kodeksów etycznych w jednostkach administracji samorządowej oraz określenie roli tych kodeksów z perspektywy pracowników samorządowych i klientów usług administracyjnych po ponad 20 latach funkcjonowania samorządu terytorialnego w Polsce. Artykuł stanowi omówienie badań pilotażowych przeprowadzonych na grupie 760 osób, z tego 380 osób to pracownicy samorządowi zatrudnieni w jednostkach administracji samorządowej w województwie warmińsko-mazurskim i pomorskim, kolejne 380 osób to klienci urzędów zlokalizowanych w wymienionych województwach. Badania pokazują, iż kodeksy etyczne nadal nie są popularnym elementem infrastruktury etycznej jednostek administracji samorządowej. Klienci częściej niż urzędnicy dostrzegają w kodeksach skuteczne narzędzie kształtowania właściwych postaw etycznych pracowników samorządowych i widzą zasadność tworzenia tego typu zbioru norm.

The goal of this article is to assess the validity of developing ethics codes for local government units as well as defining the role of such codes from the point of view of local government employees and administrative service customers in the wake of over twenty years of the functioning of local government in Poland. The article is a discussion concerning a pilot study conducted on a group of 760 people, where 380 were employees of local government units in the voivodeships of Warmia–Mazuria and Pomerania, while the remaining 380 people were the customers of units found in the above–mentioned voivodeships. The research shows that ethics codes continue not to be a popular component of the ethics infrastructure for local government units. Customers, more often than the employees, see the codes as an effective instrument in the shaping of proper ethical attitudes in local government units and see the legitimacy of creating such standards.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies