Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Action learning i jego granice (Action Learning and Its Limits)

Tytuł:
Action learning i jego granice (Action Learning and Its Limits)
Action Learning and Its Limits
Autorzy:
Woźniak, Jacek
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/598923.pdf
Data publikacji:
2015-02-15
Wydawca:
Instytut Pracy i Spraw Socjalnych
Tematy:
action learning
uczenie projektowe
uczenie problemowe
aktywne metody szkolenia
project–learning
problem–learning
active training methods
Źródło:
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi; 2015, 2015 1(102); 55-68
1641-0874
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Action learning, jako metoda uczenia bazująca na wykorzystaniu refleksji w oparciu o działania realizowane pod pełnym obciążeniem naturalnego kontekstu życia codziennego, jest słabo znana w polskiej literaturze z zakresu zarządzania. Celem tekstu jest prezentacja tej metody oraz dyskusji definicyjnych, jakie pojawiają się od 30 lat w literaturze anglosaskiej. Dodatkowo zostanie zaprezentowane jej precyzyjne rozróżnienie od innych metod rozwoju, które wykorzystują refleksję grupową, a mianowicie uczenia opartego na projektach oraz na problemach. Rozważania definicyjne zilustrowane zostaną opisem przypadku – interwencji mającej zwiększać szanse zatrudnieniowe młodzieży wiejskiej trwale pozostającej poza rynkiem pracy – w którym wykorzystano omawiane trzy metody rozwoju indywidualnych kompetencji.

Action learning as a teaching method is grounded on reflection based on action taken under the full burden of the natural context of daily life. It is not well known in Polish literature on management. The objective of this text is a presentation of the method and discussions on definitions that have appeared for the past thirty years in English–language literature. Moreover, a precise differentiation from other development methods using group reflection—those applying project– and problem–based learning—are also presented. A case study illustrates consideration of definitions—intervention aimed at increasing the employment opportunities of rural youth chronically outside the labor market—using the three discussed methods of developing individual competencies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies