Exploring the Link between Management Development and Perceived Performance in Multinational Corporations (MNCs): An Analysis of Polish and UK Subsidiaries
Exploring the Link between Management Development and Perceived Performance in Multinational Corporations (MNCs): An Analysis of Polish and UK Subsidiaries Badanie związków pomiędzy rozwojem kadry kierowniczej a postrzeganymi wynikami ponadnarodowych korporacji. Analiza polskich i brytyjskich filii
This paper addresses and examines the relationship between management development (MD) and the perceived performance of foreign and domestic subsidiaries within multi–national corporations (MNCs). Specifically, by utilizing a unique matched unit and respondent database, the relationship between HR strategy, MD and the perceived performance of UK–owned MNCs with subsidiaries in Poland is examined.1 In this analysis, MD is constructed as a multi–faceted and multi–respondent
index. The index comprises the use of “best practice” MD, MD ethos, as reported by HQ HR Directors and HR managers/specialists, and the perceived importance
given to MD and perceived provision of MD as reported by line managers. The data are obtained from subsidiaries operating in both the UK and Poland.
The results suggest that there are positive returns on MD. The link between the MD variables and perceived subsidiary performance is consistently positive and robust in all of the models examined. It is also found that a strategic fit between HR and organizational strategy is positive and significantly associated with perceived
subsidiary performance. The relationship between MD and perceived subsidiary performance was particularly significant for subsidiaries in Poland. This most probably reflects both the country’s recent strong economic performance and its comparatively high level and quality of human capital. In other words, investment in MD in Poland appears to reap significant returns in terms of enhanced perceived subsidiary performance.
Niniejszy artykuł prezentuje zbadane relacje pomiędzy rozwojem kadry kierowniczej (RKK) a postrzeganymi wynikami ponadnarodowych korporacji (PK). Badania przeprowadzono
unikalną metodą, łącząc bazy danych obejmujące jednostki gospodarcze oraz respondentów; badano związki/relacje pomiędzy: 1) strategią zasobów ludzkich, 2) RKK oraz 3) postrzegane wyniki brytyjskich ponadnarodowych korporacji mających swoje filie w Polsce.
W analizie RKK zbudowane jest jako indeks wieloczynnikowy i wielorespondentowy. Składa się on z: „najlepszych praktyk” RKK, etosu RKK, określonego przez dyrektorów, kierowników i specjalistów w dziedzinie zasobów ludzkich z Zarządu Głównego,
oraz wagi nadanej RKK i zapewnienia RKK, postrzeganych przez kierowników produkcyjnych.
Dane pochodzą z filii aktywnych w Zjednoczonym Królestwie i w Polsce. Wyniki sugerują, iż istnieje dodatnia rentowność względem RKK. Związek pomiędzy zmiennymi RKK a postrzeganymi wynikami filii jest stale dodatni i silny we wszystkich opracowanych modelach. Jednocześnie odkryto, iż dopasowanie strategiczne pomiędzy zasobami ludzkimi a strategią organizacyjną jest dodatnie i zasadniczo powiązane
z postrzeganymi wynikami filii. Związki pomiędzy RKK a postrzeganymi wynikami filii okazały się szczególnie znaczące w przypadku filii w Polsce. Jest to prawdopodobnie odbiciem ostatnich dobrych wyników ekonomicznych kraju oraz relatywnie wysokiej jakości kapitału ludzkiego Polski. Innymi słowy, inwestycje w RKK w Polsce najwyraźniej owocują znaczącą rentownością pod względem wydatnych postrzeganych wyników filii.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00