Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozwój kapitału ludzkiego w Europie Centralnej i Wschodniej: analiza trendów i wyzwań dla Estonii, Węgier, Czech i Słowenii

Tytuł:
Rozwój kapitału ludzkiego w Europie Centralnej i Wschodniej: analiza trendów i wyzwań dla Estonii, Węgier, Czech i Słowenii
Human capital development in Central and Eastern Europe: An analysis of trends and challenges facing Estonia, Hungary, the Czech Republic and Slovenia
Autorzy:
Tkachenko, Oleksandr
Ardichvili, Alexandre
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/598432.pdf
Data publikacji:
2013-12-15
Wydawca:
Instytut Pracy i Spraw Socjalnych
Tematy:
human capital
human capital development education
training
Central and Eastern Europe
Estonia
Hungary
the Czech Republic
Slovenia
HRD
NHRD
kapitał ludzki
rozwój kapitału ludzkiego
edukacja
szkolenia
Europa Centralna i Wschodnia Estonia
Węgry
Czechy
Słowenia
rozwój zasobów ludzkich
krajowy rozwój zasobów ludzkich
Źródło:
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi; 2013, 6(95) HRD (Rozwój zasobów ludzkich); 67-88
1641-0874
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper presents the findings of a comparative study of trends and challenges of human capital development (HCD) in four Central and Eastern European countries (CEECs)—Estonia, Hungary, the Czech Republic, and Slovenia— through the lens of education and training as important predictors of HCD. Analyzing the dynamics of key variables utilized for assessment of human capital, the study reveals the increase of investment in education and in training as a positive trend. At the same time, the decline in students’ performance in math and science, high levels of skill mismatch over the analyzed time period, as well as demographic changes that are characterized by aging and shrinking of the workforce, are found to be barriers to HCD in the four CEECs. Emphasizing the interplay of three systems—education, training, and the labor markets—the study highlights the importance of the systemic approach in the development and implementation of HCD policies. The paper also advocates for the increasing role of HRD (and National HRD, in particular), if such an approach is undertaken.

Niniejszy dokument przedstawia wyniki analizy porównawczej trendów i wyzwań z zakresu rozwoju kapitału ludzkiego (Human Capital Development – HCD) w czterech państwach Europy Środkowo-Wschodniej – w Estonii, na Węgrzech, w Czechach i Słowenii – przez pryzmat edukacji i szkoleń jako ważnych wyznaczników HCD. Analizując dynamikę kluczowych zmiennych używanych w ocenie kapitału ludzkiego, studium pokazuje wzrost inwestycji w edukację i szkolenia jako pozytywny trend. Równocześnie pogorszenie wyników studentów w naukach ścisłych, mocne niedopasowanie w sferze umiejętności w analizowanym okresie, jak również zmiany demograficzne przejawiające się w starzeniu i niedoborze pra¬cowników ukazane są jako bariery dla HCD w czterech wymienionych państwach. Kładąc nacisk na współgranie trzech systemów, tzn. edukacji, szkoleń i rynków pracy, studium podkreśla wagę podejścia systemowego do rozwoju i wdrażania strategii HCD. Podkreślono również rosnącą rolę HRD (Human Resource Development), tu szczególnie krajowego, o ile takie podejście zostanie zastosowane.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies