Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

ZZL w wieku internetu - przywództwo w e-kulturze

Tytuł:
ZZL w wieku internetu - przywództwo w e-kulturze
HUMAN RESOURCE MANAGEMENT IN THE INTERNET AGE: LEADERSHIP IN E-CULTURE
Autorzy:
Maslyk-Musiał, Ewa
Bulinska, Helena
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/598323.pdf
Data publikacji:
2011-02-15
Wydawca:
Instytut Pracy i Spraw Socjalnych
Tematy:
COMPETITIVE ADVANTAGE
E-CULTURE
HR FUNCTION
HUMAN RESOURCES MANAGEMENT
IDENTITY
MOBILE ORGANIZATION
TRUST
VIRTUAL ORGANIZATION
Źródło:
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi; 2011, 1(78); 9-30
1641-0874
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Gwałtowny rozwój technologii informatyczno-komunikacynych zainicjował rewolucję we współczesnym społeczeństwie. XXI wiek oznacza dla organizacji biznesowych gwałtowne zmiany spowodowane transformacją technologiczną. internet oddziałuje zarówno na tradycyjne przedsiębiorstwa, jak i ich strategie. Cyberprzestrzeń stanowi zmienne środowisko, warunkujące rozwój specyficznych zachowań organizacyjnych. Adaptacja do nowych warunków wymaga dogłębnych zmian w obrębie kultury organizacji. W efekcie, z tradycyjnej kultury wyłania się e-kultura. E-kultura stanowi kluczowy czynnik integrujący wszystkie wymiary organizacji wkraczającej do przestrzeni wirtualnej. Ciągła zmiana i jej nieregularność powodują wykształcenie się nowych praktyk w organizacjach w zakresie zarządzania kapitałem intelektualny oraz innowacją. Organizacje w ruchu wpisują się model nowych przedsiębiorstw charakterystycznych dla rzeczywistości wirtualnej. Funkcja personalna ulega modyfikacji. Nowe praktyki zarządzania zasobami ludzkimi mają za zadanie odpowiedzieć na powstające wyzwania.

The rapid development of information and communication technologies has initiated a revolution in modern society. For business organizations, the 21st century means turbulent transformation caused by technological change. The Internet affects both traditional companies and their strategies. Cyberspace is a variable environment that leads to the development of specific organizational behavior. Successful adaptation to new conditions requires far-reaching changes in organizational culture. In effect, an e-culture is emerging out of the traditional culture. E-culture is a factor integrating all dimensions of an organization entering virtual space. Continuous change and its irregularity are responsible for the forming of new practices within the organization in the management of human capital and innovation. The mobile organization represents the new model of organizations characterizing virtual reality. The personnel function is subject to modification. New human resource management practices are tasked with finding a response to rising challenges.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies