Tytuł pozycji:
INTERCULTURAL EDUCATION IN THE FACE OF SOCIAL EXCLUSION AND STIGMA PHENOMENA (Edukacja miedzykulturowa wobec zjawisk wykluczenia spolecznego i pietna)
- Tytuł:
-
INTERCULTURAL EDUCATION IN THE FACE OF SOCIAL EXCLUSION AND STIGMA PHENOMENA (Edukacja miedzykulturowa wobec zjawisk wykluczenia spolecznego i pietna)
- Autorzy:
-
Stochmialek, Jerzy
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/597804.pdf
- Data publikacji:
-
2011
- Wydawca:
-
Uniwersytet w Białymstoku. Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
- Źródło:
-
Pogranicze. Studia Społeczne; 2011, 17, 1; 102-112
1230-2392
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
It seems that the characteristic feature of modern societies is their cultural, religious, ethnic and language diversity. Intercultural education is assigned a special role in creating national, regional or unit identity, taking into consideration such attributes as, for example, mother language, national and cultural symbols and development of social links. Rich theoretical output of multi- and intercultural education allows for looking at the occurrence of social inequalities, marginalization and exclusion relating to, for example, national and ethnic minorities, diasporas, emigrants or political refugees, in a new light. Te significant place in the discussion on this subject belongs to the theoretical analysis of the occurrence of the stigma phenomenon and the possibility of using the output of social capital concept and intercultural counseling, supporting the identity of individuals representing various national or ethnic groups.