Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

IDENTITY FORMATION FROM DEVELOPMENTAL AND EDUCATIONAL PERSPECTIVE (Ksztaltowanie tozsamosci w perspektywie rozwojowej i edukacyjnej )

Tytuł:
IDENTITY FORMATION FROM DEVELOPMENTAL AND EDUCATIONAL PERSPECTIVE (Ksztaltowanie tozsamosci w perspektywie rozwojowej i edukacyjnej )
Autorzy:
Wróblewska, Monika
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/597620.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Uniwersytet w Białymstoku. Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło:
Pogranicze. Studia Społeczne; 2011, 17, 2; 176-187
1230-2392
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The new reality of development of identity is connected with new problems of the models of contemporary life: the fluency of identity, many contexts of identity, depriving the hitherto existing borders, virtual identity, and permanent crisis of identity. We should construct identity - as Zygmunt Bauman notices -on newly and continually created identities. Te choice of the identity is developmental necessity as well as developmental possibility. Te stable feeling of identity determines interdependence and the proper course of processes of distinction, integrality and constancy. Te search for identity is the most essential and the most difficult task in man's development. Te favorably shaped identity is connected with psychological adaptation. Te identity is of an interpersonal character, which is negotiable and changeable .Te presented study portrays identity formation from developmental and educational perspective. Constancy and change are showed as contexts of man's development. Te identity formation is the process of the construction of meanings supporting cultural attributes too. Te identity is analyzed as a basic task of the present education. Te study takes into account the perspective of intercultural education too.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies