Perspektywy rozwoju crowdfundingu jako innowacyjnej formy finansowania przedsiębiorczości Prospects for the Development of Crowdfunding as an Innovative Form of Financing Entrepreneurship
Polish entrepreneurs in recent years rely more and more on innovation, which is immanently associated with a greater risk when starting a new business. Greater risk translates into smaller opportunities to raise capital from traditional sources. Crowdfunding is a new approach to financing projects whose initiators are mostly start-ups. At the same time, it is a response to the gap in financing such ventures during a crisis, when traditional financing methods, such as bank loans or business angels, have proved unattainable for innovative business ideas. The aim of this article is to try to answer the question of what the prospects for crowdfunding development are as an innovative form of financing entrepreneurship in the Polish economic realm. For the purpose of this work and to verify the research hypothesis, a CAWI quantitative survey was conducted between July and September 2017 on 56 companies operating in technology parks or industrial and technological parks in Poland. It was concluded that, in the opinion of respondents, the idea of socially financing business ideas is in the process of continuous creation and development, and the added value of using this form of financing is not only acquiring the necessary cash, but primarily ascertaining market demand for the product or service.
Polscy przedsiębiorcy w ostatnich latach stawiają coraz bardziej na innowacje, co immanentnie związane jest z większym ryzkiem realizacji pomysłu biznesowego. Większe ryzyko przekłada się na mniejsze możliwości pozyskania kapitału z tzw. tradycyjnych źródeł. Crowdfunding stanowi nowe podejście do finansowania projektów, których inicjatorami są najczęściej startupy, jednocześnie jest odpowiedzią na powstałą w okresie kryzysu lukę w finansowaniu tego typu przedsięwzięć, gdzie tradycyjne metody finansowania, takie jak pożyczki bankowe czy aniołowie biznesu okazały się nieosiągalne dla innowacyjnych pomysłów biznesowych. Celem niniejszego artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie, jakie są perspektywy rozwoju crowdfundingu jako innowacyjnej formy finansowania przedsiębiorczości w polskiej rzeczywistości gospodarczej. Dla realizacji celu pracy oraz weryfikacji postawionej hipotezy badawczej przeprowadzono w okresie lipiec–wrzesień 2017 r. badanie ilościowe metodą CAWI na 56 firmach funkcjonujących w parkach technologicznych lub przemysłowo-technologicznych w Polsce. Na podstawie przeprowadzonych badań wysunięto wniosek, iż w opinii respondentów idea finansowania społecznościowego pomysłów biznesowych znajduje się w trakcie ciągłego tworzenia oraz rozwoju, a wartością dodaną skorzystania z tej formy finansowania jest nie tylko pozyskanie niezbędnych środków pieniężnych, ale przede wszystkim zbadanie popytu na rynku lub jego stworzenie.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00