The purpose of this article was to present problems concerning development of transport
systems in Poland. The principles of sustainable development were included there. The
changes of quantity and work structure which were recorded in 1995–2009 both in passenger
and goods transport led to the predominance of transport by car. Analyzing the pace of
developments in car service it is assumed that the way of these changes will be also current
in foreseeable future. Moreover, the attention was paid to bigger disproportions in a structure
of means of good transport in Poland than in Europe.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00