Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Działalność innowacyjna przedsiębiorstw przemysłowych w Polsce

Tytuł:
Działalność innowacyjna przedsiębiorstw przemysłowych w Polsce
Innovation activities of industrial enterprises in Poland
Autorzy:
Stępniak-Kucharska, Anna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/596372.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Łódzkie Towarzystwo Naukowe
Tematy:
Innowacje
Innowacyjność przedsiębiorstw
Innowacyjność przemysłu
Innovations
Enterprise innovation
Industry innovation
Źródło:
Studia Prawno-Ekonomiczne; 2012, LXXXVI (86); 293-319
0081-6841
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Innovation plays many very important functions in the socio-economic development of enterprises, regions or whole economies. The functions are economic, social, technical and production and ecological in nature. Innovation is the main instrument of stimulating economic growth and development (its speed and direction), but it also affects the form and structure of international business cooperation. The pace and extent of creating and implementing innovation have become now one of the most important, if not the most important accelerator of long-term competitiveness of enterprises, regions, and whole countries. The aim of this paper is to examine innovative activities of Polish enterprises in 2000–2010. The analysis shows that despite the requirement to take action to improve innovation, this area of the Polish economy is underdeveloped. The outlays on innovation are too low, the structure of investment outlays is improper (only 10 per cent of funds are assigned for R&D), the state support for financing innovativeness of economic entities is too low (ca. 1 per cent of outlays), Polish enterprises are selling too few innovative products (and quantity of innovative products is declining), Polish enterprises are selling mainly products of low and medium technology (ca. 70 per cent of sales), the main barrier to innovation is the lack of financial resources.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies