Agrotourism plays a huge role in the activation of rural areas. Its position and market power affects a number of external components and mechanisms. And although its positive impact on the economic and social development rural areas is noticeable, it also reveals a number of barriers related. An important aspect is to strengthen awareness of local communities concerning benefits resulting from the development of this non-agricultural source of income. Only then it will trigger a multiplier effect that will eventually lead to reduction of unemployment, job creation in sectors serving tourists, revenue growth and will improve both living standard and working conditions of the population actively involved. Improving the visibility of rural values, processing, traditional crafts, rural buildings can become a powerful magnet for tourists, tourists looking for new unconventional forms of recreation. Benefits of the development of rural tourism can become real if there is visible involvement and close cooperation between both - service providers and local authorities (government).
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00