Artykuł stanowi prezentację badań własnych przeprowadzonych za pomocą
metodologii kwantytatywno-korpusowych badań nad językiem i komunikacją w oparciu
o teorię językowego obrazu świata (JOS). Badany korpus został zbudowany z tekstów zamieszczonych
w zakładkach typu „o mnie” na stronach internetowych agencji/firm public
relations. Badanie prowadzi do rekonstrukcji samoopisu i autoprezentacji, jakie prezentowane
są w tego typu tekstach. Autorka przedstawia frekwencję dominujących leksemów
oraz zestawia wyłaniający się stąd sposób definiowania i rozumienia public relations, określania
jego granic oraz relacji wobec innych działań wizerunkowych, a także wartości
konstytuujących profesjonalną tożsamość branży w Polsce.
Text is based on linguistic quantitative methodology and the theory of language
representation of the world (JOS). Author presents her own surveys and analysis
concerning the presentation and selfdecription contained in text corpus based on websites
of polish PR agencies.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00