Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ znaczenia sprawy społecznej i postaw konsumentów wobec działań społecznie odpowiedzialnych na intencję zakupu w cause-related marketing

Tytuł:
Wpływ znaczenia sprawy społecznej i postaw konsumentów wobec działań społecznie odpowiedzialnych na intencję zakupu w cause-related marketing
Influence of cause affinity and consumers attitudes towards socially responsible activities on purchase intentions in the cause-related marketing
Autorzy:
Kozłowski, Wojciech
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/593424.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Cause-related marketing
Intencje zakupowe
Postawy
Znaczenie sprawy
Attitudes
Cause affinity
Purchase intentions
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2017, 328; 51-60
2083-8611
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest przedstawienie wyników oryginalnych badań dotyczących uwarunkowań skuteczności cause-related marketing. Badania przeprowadzono w drodze eksperymentu, a ich celem było określenie związku między znaczeniem sprawy społecznej dla konsumentów oraz ich postawami wobec działań społecznie odpowiedzialnych a intencją zakupu produktu z atrybutem wspierania sprawy społecznej. Empiryczna weryfikacja hipotez potwierdza, że czynniki te różnicują skłonność do zakupu takiego produktu. Zgodnie z założeniem pozytywny związek między zmiennymi nie będzie wzmacniany ani typem produktu, ani stopniem dopasowania sprawy do produktu. Natomiast znaczenie sprawy społecznej samo w sobie wpływa na postawy konsumentów. Z badań wynika także, że altruistyczna użyteczność (związana z bodźcem darowizny) będzie bardziej skuteczna w stymulowaniu zakupów niż bodziec monetarny, gdy konsumenci będą bardziej przychylnie nastawieni do CrM i gdy sprawa społeczna będzie miała dla nich duże znaczenie.

The objective of article is to present the results of the original research on the determinants of cause-related marketing effectiveness. The research was conducted by experiment, and their objective was to determine the relationship between the cause affinity and consumers attitudes towards socially responsible activities and the intention to purchase products that “support social cause”. The empirical testing of hypotheses is confirming, that these factors differentiate the willingness to purchase such product. As established, a positive relationship between the variables will not be strengthened through neither product type or product-cause fit. However cause affinity, in itself, affects consumer attitudes. The research also shows, that altruistic utility associated with the stimulus donation will be more effective in stimulating purchases than monetary stimulus when consumers will be have more favorable attitudes towards the CrM and when cause affinity will be outweighing for them.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies