Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Postrzeganie społecznej odpowiedzialności banków przez ich klientów. Perspektywa ekologiczna

Tytuł:
Postrzeganie społecznej odpowiedzialności banków przez ich klientów. Perspektywa ekologiczna
Perception ofSsocial Responsibility of Banks by their Customers
Autorzy:
Zabawa, Justyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/593386.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Banki
Klient
Ochrona środowiska
Społeczna odpowiedzialność biznesu
Banks
Corporate Social Responsibility (CSR)
Customer
Environmental protection
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2015, 239; 181-196
2083-8611
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono problematykę postrzegania społecznej odpowiedzialności banków przez ich klientów. Szczególny akcent został położony na ekologiczną odpowiedzialność współczesnych instytucji finansowych. Zielona bankowość, "green banking", stanowi obecnie nowy wymiar bankowości. Banki, chcąc utrzymać przewagę konkurencyjną na współczesnych rynkach finansowych, powinny w swych działaniach uwzględniać te elementy, które mają na celu ochronę środowiska naturalnego. Ponadto instytucje te powinny nie tylko wspierać ekologiczne inwestycje, lecz również kształtować postawy proekologiczne wśród swoich klientów. "Green economy", "green growth", "green jobs", a przede wszystkim właśnie "green banking" można zaliczyć do coraz popularniejszych terminów łączących tematykę ekonomii z ochroną środowiska. Analizy problematyki przedstawionej w pierwszej części artykułu dokonano w oparciu o badania ankietowe, które zostały przeprowadzone w grupie prawie 300 studentów jednej z polskich uczelni ekonomicznych. Pytania dotyczyły m.in. czynników determinujących wybór banku oraz znaczenia aspektów społecznej odpowiedzialności w procesie podejmowania decyzji o wyborze tych instytucji.

There are increasingly more actions in the area of social responsibility of entities operating on the contemporary financial markets that can be noticed when observing the markets. To an increasingly greater scale, this phenomenon relates also to banks which pursue their activities in both European and global economies. Such actions are taken both in the area of internal economy of those institutions and financing investments oriented towards respecting natural resources. Entities, such as environmentally friendly institutions, social organisations, experts, scientists, local community leaders, "green" parties, should involve in the process of shaping environmentally friendly attitudes in contemporary societies, also in the area of financial decisions. The article presents the problem of the perception of social responsibility of banks by their customers. Analysis of the issues presented in the first part of the article was based on a survey, which was conducted in a group of nearly 300 students of one of Polish universities of economics.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies