Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sprzedaż odzieży sportowej w krajach Unii Europejskiej – ocena podobieństwa poziomu i zmian w czasie

Tytuł:
Sprzedaż odzieży sportowej w krajach Unii Europejskiej – ocena podobieństwa poziomu i zmian w czasie
Sale of sportswear in the countries of the European Union – evaluation of level and changes in time
Autorzy:
Dittmann, Paweł
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/593302.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Odzież sportowa
Sprzedaż
Unia Europejska
Zmiany
Changes
European Union
Sales
Sportswear
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2018, 373; 19-30
2083-8611
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule zamieszczono wyniki badań, których celem była ocena podobieństwa poziomu oraz podobieństwa zmian w czasie wielkości sprzedaży odzieży sportowej w krajach Unii Europejskiej w latach 2007-2017. Dla realizacji celu badań użyto odpowiednich miar statystycznych oraz miary podobieństwa funkcji. Nie stwierdzono podobieństwa poziomu wielkości sprzedaży odzieży sportowej w przeliczeniu na 1000 mieszkańców badanych krajów. Stwierdzono natomiast występowanie wśród badanych rynków: rynków wiodących (na których zmiany w sprzedaży występowały wcześniej niż na innych rynkach), zbieżnych (na których zmiany występowały w tym samym czasie, co na innych rynkach) oraz rynków naśladujących (na których zmiany występowały z opóźnieniem).

The article presents the results of the research, which aimed at assessing the similarity of the level and similarity of changes in the volume of sports clothing sales in the European Union in 2007-2017. For the purpose of the research, appropriate statistical measures and a measure of similarity of functions were used. There was no similarity in the level of sales of sportswear per 1000 inhabitants of the countries surveyed. On the other hand, there were found among the examined markets: leading markets (where changes in sales occurred earlier than on other markets), convergent (where changes occurred at the same time as on other markets) and imitating markets (where changes occurred with a delay).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies