Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Portale społecznościowe formą rozrywki i komunikacji współczesnej młodzieży – analiza statystyczna

Tytuł:
Portale społecznościowe formą rozrywki i komunikacji współczesnej młodzieży – analiza statystyczna
Social networking sites a form of entertainment and communication contemporary youth – statistical analysis
Autorzy:
Warzecha, Katarzyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/593252.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Młodzież
Portale społecznościowe
Uzależnienie od Internetu
Internet addiction
Social networking sites
Youth
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2017, 318; 84-107
2083-8611
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Internet jako narzędzie wykorzystywane do komunikacji z innymi ludźmi powoduje, że jest ona szybka, tańsza i wygodniejsza. Portale społecznościowe to popularny środek komunikacji, szczególnie wśród młodych ludzi, są narzędziem marketingu i bardzo dobrym sposobem na przekazanie określonych informacji. Trudno obecnie znaleźć osobę, która o takiej formie aktywności w obszarze Internetu nie słyszała – ogromna część internautów korzysta z możliwości serwisów internetowych na co dzień. Portale łączą ludzi, zapewniają rozrywkę i ułatwiają kontakty bez wychodzenia z domu, ale z drugiej strony ciągłe przesiadywanie młodych ludzi przed komputerem prowadzi do zaniedbywania nauki, pracy, obowiązków domowych, a czasami może dojść do uzależnienia. Głównym celem prowadzonych badań było poznanie aktywności śląskiej młodzieży na portalach społecznościowych (na jakich portalach mają swoje profile, dlaczego korzystają z portali i ile czasu na nich spędzają, ilu mają znajomych i zdjęć, od kiedy są na danym portalu) w podziale na płeć i wiek, a także sprawdzenie, czy ilość czasu poświęcanego na przebywanie na portalach społecznościowych jest zróżnicowana wśród młodzieży niezagrożonej i zagrożonej oraz uzależnionej od Internetu.

Social networking is a popular means of communication, especially among young people. Portals connect people, provide entertainment and facilitate contacts without leaving home. In Poland, the most popular social network is Facebook. The main objective of the study was to investigate the activity of the Silesian young people on social networks in total and by sex (for which the networks have their own profiles, why they use portals and how long they spend on them, how many have friends and pictures from when they are on the website).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies