W artykule podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, jakie są postawy kobiet
wobec konsumpcji ekologicznej. Z badań wynika, że kobiety mają bardziej przychylne
postawy niż mężczyźni wobec środowiska i produktów ekologicznych. Dbałość o zdrowie
i bezpieczeństwo rodziny, szczególnie dzieci, wyłania się jako silny motywator zakupu
produktów ekologicznych. Sytuacja ta stawia wiele wyzwań przed marketingiem.
Nowadays, ecological consumption is one of the most characteristic trends
which takes into account environmental aspects of products in decision-making processes
and prioritizes products that minimize the negative impact on environment. Research
shows that gender influences the purchasing decisions of organic products. Women have
a more favorable attitude towards environment and organic products. Taking care of the
health and safety of the family, especially children emerges as a strong motivator to buy
organic products. This situation poses lots of challenges for marketing. Young, working
women who have children are one of the main potential consumers of organic products.
They constitute a segment of consumers which should be taken into account both in
market segmentation, as well as the design of marketing activities. If femininity is closely
related to environmental protection, companies may try to create a more feminine personality
of the brand strategy to communicate with consumers.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00