Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zaangażowanie konsumentów w wirtualizację handlu

Tytuł:
Zaangażowanie konsumentów w wirtualizację handlu
Customer engagement in virtualisation of commerce - a case study
Autorzy:
Kucia, Michał
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/593077.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Handel elektroniczny
Wirtualizacja handlu
Zaangażowanie konsumentów
Consumer engagement
E-commerce
Virtualization of retailing
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2016, 302; 67-75
2083-8611
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Ostatnie dwudziestolecie przyniosło istotne zmiany w handlu detalicznym za sprawą postępującej wirtualizacji życia społeczno-gospodarczego. Jednym z najważniejszych współkreatorów zmian jest konsument bezpośrednio zaangażowany w przebieg procesów handlowych w przedsiębiorstwie. Celem artykułu jest przedstawienie zjawiska zaangażowania konsumentów w wirtualizację handlu, które przejawia się m.in. w koncepcji masowej kastomizacji czy crowdsoursingu. W części poznawczej opisano koncepcję i istotę zaangażowania konsumentów w proces wirtualizacji handlu. W części badawczej przedstawiono przykład przedsiębiorstwa wykorzystującego zaangażowanie konsumentów do wytyczania kierunków przyjmowanych rozwiązań w handlu elektronicznym, które stają się przesłanką do budowy przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku.

The last decade has brought remarkable changes in retail trade resulting from progressing virtualisation of socio-economic life. A customer who is directly engaged in the course of commercial processes observed in an enterprise is one of the most important co-creators of the changes in question. The article aims at presenting customers engagement in virtualisation of commerce that is manifested, inter alia, in the concept of mass customisation or crowdsourcing. In the cognitive part, the concept and nature of customers engagement in the process of virtualisation of commerce was described. In the research part, the case studies analysis were carried out. The case studies focused on an enterprises, that employed customer engagement to direct adopted e-commerce solutions in order to obtain competitive advantage on the market.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies