The main goal of the article is to collect, systematize and compare knowledge concerns the concept of luxury and luxury goods in social sciences, especially in economics. Therefore in the article there is a brief description of origin and history of this concept and review of some well-known in literature definitions of luxury and luxury goods. Also the article shows main classifications of luxury goods customers. In the economics the concept of luxury goods is connected with microanalysis of the market. Therefore, in the final part of the article this category is described from the microeconomic market analysis point of view.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00