Mimo niezaprzeczalnych korzyści, jakie niesie za sobą rozwój globalizacji, należy pamiętać, że nie są one odczuwane równomiernie przez wszystkie społeczeństwa na świecie. Wśród wielu analityków trendów rozwoju panuje przekonanie, że należy zachować ostrożność w uleganiu globalizacji i wspierać gospodarkę krajową. Jedną z takich możliwości jest preferowanie zakupów towarów i usług krajowych przez konsumentów, określane mianem etnocentryzmu czy też patriotyzmu konsumenckiego. Celem niniejszego artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie: czy Polacy w dobie globalizacji są patriotycznymi konsumentami?
Despite undeniable benefits accruing from globalization, one should bear in mind that they are not derived by each and every society to the same extent. Many analysts dealing with development trends are inclined to believe that consumers should be cautious when following globalization trends and support domestic economy instead. One way of doing so is to buy domestic products and use domestic services, which is referred to as ethnocentrism or consumer patriotism. The paper is aimed at answering the following question: are Polish people patriotic consumers in the age of globalization?
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00