The creative process in the virtual world in the development of ambient campaign Proces kreatywny w świecie wirtualnym w rozwoju niestandardowych kampanii promocyjnych
In considerably penetrated advertising environment which still more often
uses relatively traditional practices, more creative, more original and more personal contact
or experience based forms of positive promotion have been generated. This direction
is covered by guerilla marketing, and within it particularly by forms using ambient media
integrating natural environment of a discourse recipient. Principled representation of
originality in the essence of this form of marketing communication assumes a need to
ensure optimization of a creative process by advertising agency in such a way that the
teams proposing artefacts will work under conditions maximizing the creativity of final
proposals. In our paper, we present identification of optimal form of a creative process course
in the advertising agency, while we compare creative results (represented by proposals of the
ambient advertisement) of the teams working and communicating in two forms – classical
“face to face” form and communication mediated electronically. Virtual electronically mediated
communication (EMC) offers a possibility to cooperate from distance places; it eliminates
some inhibitors of FtF communication and offers so called “multi-logue”. But results of
our survey show statistically significant superiority of classical form of communication
among the monitored factors of the creativity in groups of the teams which used such classical
form of communication during their creative process.
W znanym dość dobrze środowisku reklamowym, ciągle w większości
bazującym na tradycyjnych formach przekazu, coraz częściej pojawiają się działania
bardziej kreatywne i oryginalne działania promocyjne, oparte na osobistym kontakcie
i doświadczeniu. Taki kierunek zmian odzwierciedlają działania wpisujące się w nurt
marketingu partyzanckiego, a w szczególności te, które używają niestandardowych form
promocji – zapośredniczonych medialnie – integrujących płaszczyznę realnego i dyskursywnego
środowiska ich odbiorców. Zasadnicza reprezentacja oryginalności tej formy
komunikacji marketingowej zakłada potrzebę zapewnienia optymalizacji procesu twórczego
przez agencję reklamową w taki sposób, aby zespoły proponujące artefakty działały
w warunkach maksymalizujących kreatywność końcowych propozycji.
W naszym artykule przedstawiamy identyfikację optymalnej formy procesu twórczego
w agencji reklamowej, porównując twórcze wyniki (reprezentowane przez propozycje
reklamy zewnętrznej) zespołów pracujących i komunikujących się w dwóch formach
– klasycznej „twarzą w twarz” oraz mediowanej komputerowo. Komunikacja
wirtualna mediowana elektronicznie oferuje możliwości współpracy bez względu na
dystans; eliminuje niektóre z inhibitorów komunikacji „twarzą-w-twarz” i oferuje model
komunikacji „wielu-do-wielu”. Jednakże wynik naszego badania pokazuje statystycznie
znaczącą przewagę klasycznej formy komunikacji wśród monitorowanych czynników
kreatywności w grupach zespołów, które wykorzystywały taką klasyczną formę komunikacji
podczas ich twórczego procesu.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00