Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Innowacyjność organizacji jako determinanta współkształtująca obraz współczesnej gospodarki globalnej

Tytuł:
Innowacyjność organizacji jako determinanta współkształtująca obraz współczesnej gospodarki globalnej
Organisational innovativeness as a determinant co-shaping the image of contemporary global economy
Autorzy:
Barańska-Fischer, Mirella
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/591917.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Gospodarka globalna
Innowacyjność
Inteligentna organizacja
Globalisation of the economy
Innovativeness
Intelligent organisation
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2016, 271; 43-54
2083-8611
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł obejmuje wybrane zagadnienia związane z innowacyjnością organizacji, którą należy traktować jako zmienną wpływającą na kreowanie obrazu współczesnej gospodarki światowej. Nieustanne rozszerzanie rynków zbytu, poszukiwanie odpowiednich kooperantów i pośredników w obrocie towarowym sprawia, że organizacje stają się aktywnymi uczestnikami zmian i przeobrażeń w globalnym środowisku biznesowym. Innowacyjność przedsiębiorstw to zasadnicze wyzwanie, któremu muszą sprostać przedsiębiorcy dążący do zajęcia uprzywilejowanego miejsca w architekturze reprezentowanej działalności biznesowej i obszarze terytorialnym. Projektowanie i rozwój innowacji są procesami, w realizację których winny być zaangażowane różne podmioty rynkowe – interesariusze, zarówno ze środowisk lokalnych, regionalnych czy krajowych, jak i ponadnarodowych, w szczególności w sytuacji dynamicznie postępującej globalizacji gospodarki świata.

The key objective of this article is to look at organisational innovativeness as a determinant that co-creates the image and identity of the global (including supranational, national or regional) economy. This objective is served by each of the paper’s components that present the characteristics of the global economy by placing within its structures intelligent organisation – the generator of innovative and creative changes for the territorial environment represented, and selected statistical data concerning the diagnosis of the level of innovative activity of EU companies in the context of rapidly progressing processes of transformation of the structure of individual spatial units. This article exploits selected literature and secondary Eurostat data within the content of the available secondary studies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies