The article presents the operationalization and competitiveness measurement in online business companies. To determine the level of competitiveness synthetic measure of competitiveness has been developed. Three-dimensional concept of competitiveness has been applied to calculate the synthetic measure of competitiveness. The measurement has been conducted referring to three main levels: competitive position, competitive potential and instruments of competitiveness. On the basis of the calculated measure, companies was grouped into six groups: the best, very good, good, average, poor, very poor, the worst. It should be emphasized that the results are restricted due to limited representativeness of the sample.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00