Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dominujące sposoby badania struktury klasowej w Polsce. Luka w samowiedzy społecznej i trudności w dydaktyce zagadnienia

Tytuł:
Dominujące sposoby badania struktury klasowej w Polsce. Luka w samowiedzy społecznej i trudności w dydaktyce zagadnienia
Predominating Manners of Research of Class Structure in Poland. the blank in the social Selfconsciousness and Difficulty in Teaching of Question
Autorzy:
Przymeński, Andrzej
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/591708.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Edukacja
Struktura społeczna
Wiedza
Wykształcenie
Education
Knowledge
People's education
Social structure
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2013, 131; 51-60
2083-8611
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this article is evaluation of current state of knowledge on the class structure in modern Polish society, taken in the context of reflection on the possibility of implementing the teaching tasks in this field. Evaluation referred to is limited to papers published in recent years in the field of sociology. Recently on the class structure regularly speaks in Poland only two investigators: Henryk Domański and Jacek Tittenbrun. Their publications, therefore, became the subject of controversy in this article. Based on the survey I justify the thesis that in Polish sociology is not developed yet a model that could form the basis for describing, explaining or predicting phenomena that occur in the class structure of contemporary Polish society and its dynamics. As a result, the Polish people did not have sufficient self-knowledge in the social processes that have taken place during the transition and continues to perform with the development processes. This condition may feel painfully young researchers, who, judging by the lack of evidence of their research activity, refrain from engaging in issues of class structure of Polish society, because instead of opportunities to find support in previously conducted studies, their investigations would have to start from the harsh polemics of the predecessors. Recognition of this aspect of social life difficult marginalized in Poland after 1990, the discipline of political economy, especially within its area of study of class structure. In this article, I justified thesis about the need to undertake new research in this area.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies