W artykule przedstawiono koncepcję presumenta oraz czynniki determinujące ten szczególny rodzaj aktywności konsumentów na współczesnych rynkach w kontekście rozwoju marketingu emocji. W pierwszej części zaprezentowano istotne zmiany we współczesnej formie komunikacji na linii przedsiębiorstwo-konsument, które opierają się na wykorzystywaniu nowych form zaangażowania klienta. Tradycyjne sposoby komunikowania się organizacji z jej rynkowym otoczeniem ewoluują w kierunku indywidualnych doświadczeń. Jest to nieuniknione zarówno ze względu na nowe możliwości komunikacji (aspekt technologiczny), jak i zmieniające się potrzeby grup docelowych (aspekt emocjonalny). W dalszej części artykułu zarysowano koncepcję prosumenta i presumenta, a także dokonano próby syntezy czynników determinujących pojawianie się nowych postaw konsumenckich.
This article presents the concept of presumer and main determinants of this particular type of consumer’s activity in today’s markets in the context of emotion’s marketing.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00